Simetriskas vanšu sistēmas ar vienu centrālo laidumu analītiska izpēte
2004
Verners Straupe, Ainārs Paeglītis

Tiltu konstrukciju projektēšanas optimizācija prasa pilnveidot aprēķinu metodes, nesamazinot to drošību. Piepūļu regulēšana vantīs, izmantojot [1] piedāvāto idealizētā elastības moduļa izteiksmi, ir viens no veidiem, kā samazināt piepūles vanšu tilta laidumu konstrukcijās, līdz ar to vienkāršojot to konstruktīvos risinājumus un samazinot izmaksas. Pētījuma mērķis ir pārbaudīt [1] analītiski iegūtās likumsakarības un analizēt to funkcijas, respektīvi, noskaidrot apskatāmo vanšu tiltu nesošo elementu – stingrības sijas un vanšu īpašību ietekmi uz sistēmas deformācijām un piepūlēm tajā. Tas ļautu izstrādāt optimālus tilta brauktuves konstrukciju šķērsgriezuma parametrus.


Atslēgas vārdi
tilts, vants, idealizēts elastības modulis, piepūļu regulēšana

Straupe, V., Paeglītis, A. Simetriskas vanšu sistēmas ar vienu centrālo laidumu analītiska izpēte. Construction Science. Nr.5, 2004, 236.-245.lpp. ISSN 1407-7329.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196