Influence of the Current Ripple on the Hydrogen Fuel Cell Powered Inverter System Efficiency
13th European Conference on Power Electronics and Applications (EPE '09) 2009
Artūrs Purviņš, Oskars Krievs, Ingars Steiks, Leonīds Ribickis

Eksperimentāli tika pētīta kurināmā elementa moduļa izejas strāvas svārstību ietekme, kuras rodas vienfāzes sprieguma invertora darbības rezultātā, uz ūdeņraža kurināmā elementu moduļa sistēmas lietderību. Sistēma ietver ūdeņraža balonu, 1.2 kW ūdeņraža kurināmā elementa moduli, līdzstrāva-līdzstrāva paaugstinošo pārveidotāju un IPM (Impulsa Platuma Modulācija) sprieguma invertoru. Sistēmai ir divi līdzsprieguma posmi: relatīvi zemais un mainīgais spriegums kurināmā elementa izejā, kā arī stabilizēts augstspriegums IPM invertora ieejā. Elektriski izolētais sprieguma paaugstinošais līdzsprieguma pārveidotājs ar augstfrekvences transformatoru tika izvēlēts no tradicionālajiem pārveidotājiem, kā piemērotākais pārveidotāj šādai sistēmai pēc sekojoša kritērija – augsts lietderības koeficients un liels jaudas blīvums.


Atslēgas vārdi
Fuel cell system, Efficiency, Voltage Source Converter

Purviņš, A., Krievs, O., Steiks, I., Ribickis, L. Influence of the Current Ripple on the Hydrogen Fuel Cell Powered Inverter System Efficiency. No: 13th European Conference on Power Electronics and Applications (EPE '09), Spānija, Barselona, 8.-10. septembris, 2009. Barselona: 2009, 1.-6.lpp. ISBN 9781424444328. e-ISBN 9789075815139.

Publikācijas valoda
English (en)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196