Optimālā kravas pievadīšana pieostas stacijām kopā ar transporta uzdevumu optimizācijas jautājumiem tiek izskatīta dažādos zinātniskajos darbos. Par instrumentālo līdzekli tika paņemta grafu-analītiskā metode, dinamiskās programmēšanas metode, masu apkalpošanas teorijas metodes. Aplūkojot imitācijas modeļa izveidi, ir nepieciešama sistēmas matemātiskās aprakstīšanas sastādīšana visādiem iespējamajiem stāvokļiem. Notikumus veido stohastiski, ar dažu varbūtējo parametru iepriekšējo noteikšanu. Izveidojot pievilkšanas matricu kopā ar pievilkšanas koeficientu ir iespējams optimizēt ostas un pieostas stacijas resursu racionālo izmantošanu. Pārlikšanas funkcija tika aprakstīta ar vienādojumu sistēmu un veido matemātisko modeli, kas savukārt raksturo kravas optimālo pievadīšanu pieostas stacijām.