Šajā darbā tiek apskatītas multimediju datu tīklu izveides gaitā pielietojamās modelēšanas metodes. Lai varētu apskatīt šādu tīklu modelēšanu, pirmajā daĜā tiek veikts multimediju tīklu modelēšanas uzdevuma pamata problēmu apskats. Darba otrajā daĜā tiek iezīmēta modelēšanas vieta sistēmu izstrādes gaitā un tiek pamatota tālāk apskatītā uzdevuma izvēle tīkla topoloăiju analīzes veidā. Šajā dāĜā tiek aprakstīti arī tālāk apskatītās multimediju konferenču sistēmas topoloăiju izvēles posma iespējamie risinājumu veidi. Darba trešajā daĜā ir aprakstīta konkrētās multimediju sistēmas topoloăijas izvēle, sākot ar sistēmas modeĜa un arhitektūras iegūšanu līdz divu savienojuma sistēmas topoloăiju veidu izvēlei. Šajā darba daĜā arī tiek definēti optimālās topoloăijas izvēles kritēriji – pakešu zuduma apjoms un rindu apjomi mezglu punktos. Darba noslēdzošajā daĜā apskatīti konkrētā modelēšanas scenārija uzstādījumi diskrēto notikumu simulātoram ns2 un tiek parādīti simulācijas gaitā iegūtie rezultāti. Rezultātu analīzes gaitā tiek izvēlēta multimediju serveru izvietošanai optimālā topoloăija, kurā serveri tiek izvietoti ārpus lokālo tīklu robežām