Математическая модель CRN шума железнодорожного подвижного состава
2008
Valentīns Popovs, Peteris Balckars, Andrejs Baranovskis

Aprakstīts angļu nacionālais matemātiskais modelis dzelzceļa ritoša sastāva trokšņa izplatīšanas prognozēšanai. CRN modelis atšķiras ar skaitliskā aprēķina realizācijas vienkāršumu. Skaitliskā aprēķina pamatā tiek izmantota informācija par trokšņa līmeni, ko izraisa viens atsevišķs vagons. Zināšanas par trokšņa līmeni, ko izraisa viens atsevišķs vagons, dod iespēju aprēķināt trokšņa līmeni, kas rodas no N identiskiem vagoniem. Aprēķinā tiek ņemti vērā tādi parametri, kā: vagona tips, vagonu skaits sastāvā un vilciena kustības ātrums, kā arī dažādi korekcijas koeficienti. Galīgais aprēķina rezultāts ir ekvivalentais trokšņa līmenis pēc A skalas konkrētajam ceļa segmentam, nakts vai dienas laika periodā. Modeļa trūkumi ir sekojošie: netiek ņemti vērā trokšņa spektra raksturojumi, vagonu tipu dažādība sastāvā, kā arī laika apstākļi. Dotā modeļa pielietojamība ir ierobežota ar vilciena kustību pa dzelzceļa klātni ar ideāliem parametriem, netiek ņemtas vērā tādas paradības, kā dzelzceļa klātnes viļņainums, riteņpāru kaukšana, triecieni salaidnēs, kas var paaugstināt SEL līmeni par gandrīz 20 dBA.


Atslēgas vārdi
rolling stock, noise, level

Popovs, V., Balckars, P., Baranovskis, A. Математическая модель CRN шума железнодорожного подвижного состава. Dzelzceļa transports. Nr.30, 2008, 21.-29.lpp. ISSN 1407-8015.

Publikācijas valoda
Russian (ru)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196