Zināšanu novērtēšana norāda, cik veiksmīgs ir bijis apmācības process. Šim nolūkam var izmantot konceptu kartes. Konceptu karte ir grafs, kura virsotnes apzīmē jēdzienus, bet loki starp tām — attiecības starp šiem jēdzieniem. Literatūrā ir minētas sešas pamatattiecības, kādas var tikt izmantotas jēdzienu sasaistei konceptu kartēs. Tās ir: “ir daļa”, “ir veids”, “ir apakškopa”, “ir īpašība”, “ir vērtība” un “ir piemērs”. Tomēr svarīga ir ne tikai saistība starp diviem atsevišķiem jēdzieniem, bet arī tas, kā šis fragments iekļaujas konceptu kartē kopumā. Cilvēki savas zināšanas strukturē dažādi, tāpēc, lai varētu automatizēt apmācāmā un pasniedzēja konceptu kartes salīdzināšanu, ir nepieciešams noskaidrot visas atļautās un aizliegtās attiecību kombinācijas. Šajā rakstā apskatītas attiecības “ir īpašība” kombinācijas ar pārējām pamatattiecībām konceptu kartē.