Rakstā ir apskatītas farmaceitisko produktu cenu kontroles pieejas, kā arī apskatīti valsts veidotie jaunievedumi šajā jomā. Šobrīd farmācijas tirgū notiek aktīva darbība, kas vēl jo projām aug un tajā tiek investēti lieli līdzekļi. Medikamentu ražotāji cenšas pēc iespējas vairāk pārdot savu produkciju par pēc iespējami lielāku cenu. Taču lielai daļai patērētāju nav skaidrs, kādēļ vienam un tam pašam medikamentam dažādās aptiekās ir dažāda cena. Pēc autoru domām, esošās terminoloģijas nepilnības ierobežo pilnvērtīgu kontroli pār nepamatotām lieltirgotavu un aptiekas cenu izmaiņām. Ilgu laiku arī kontrolējošām iestādēm nebija iespējas pārbaudīt cenu līmeni, taču drīz tiks ieviesta programma, kas nodrošinās kontroli.