Manekena izstrāde un sākumdatu definēšana 3D apģērbu projektēšanai
2010
Inga Dāboliņa, Ausma Viļumsone, Jānis Dāboliņš

Lai realizētu tehnoloģiju, kas dod iespēju apģērbus projektēt 3D vidē, ir nepieciešams lietot efektīvu cilvēka ķermeņa mēru iegūšanas metodiku, kas būtu piemērota cilvēka ķermeņa ciparu modeļa izveidošanai datora atmiņā. 3D manekena izstrādei lieto skenēšanas ceļā iegūtās ķermeņa virsmas punktu koordinātas. Datni ar koordinātu parametriem saglabā un izdala apakšdatnes punktu koordinātu un trijstūru novietojuma atpazīšanai, pēc šī procesa sistēma cikliski nolasa punktu atrašanās vietas, trijstūru secību un attālumus, pēc kā veic punktu novietošanu. No novietotajiem punktiem tiek kompilēta manekena virsma un izveidots individuālais 3D manekens. Apģērbu virsmas izveidošanai nepieciešams noteikt telpisko virslaižu vērtības. kas tiek definētas kā attālums starp apģērbu un cilvēka ķermeņa virsmu. To aprēķināšanai var tikt izmantotas tradicionāli lietotās virslaides, vai daļēji arī konkrētu antropometrisko punktu mērījumi dinamikā. 3D apģērbu projektēšanai, var identificēt nepieciešamos darba posmus: • Cilvēka ķermeņa 3D manekena izveide un antropometrisko datu iegūšana. • Telpisko virslaižu definēšana ērtumam. • Telpisko virslaižu definēšana modeļa ārējam izskatam. • Apģērba virsmas iegūšana • Tekstildrānu īpašību imitēšana un detaļu dalījumu projektēšana nav iekļauta šajā pētījumā.


Atslēgas vārdi
3D designing, spatial allowances, 3D mannequin

Dāboliņa, I., Viļumsone, A., Dāboliņš, J. Manekena izstrāde un sākumdatu definēšana 3D apģērbu projektēšanai. Materiālzinātne. Tekstila un apģērbu tehnoloģija. Nr.5, 2010, 110.-116.lpp. ISSN 1691-3132.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196