Produkcijas konkurētspējas politika tirdzniecības uzņēmumos Latvijā
2010
Juris Kusins, Anatolijs Magidenko

Raksts veltīts produkcijas konkurētspējas politikas izzināšanai tirdzniecības uzņēmumos Latvijā. Rakstā ir aplūkoti galvenie faktori, kas kavē uzņēmumu produkcijas konkurētspēju, kā arī eksportu. Apskatīts arī M. Portera piecu spēku modelis, kas paredzēts uzņēmumu preču konkurētspējas noteikšanai, kura analīzes rezultātā var noteikt stratēģiju, uz kuras pamata jābalstās uzņēmuma turpmākai darbībai, lai vēl vairāk spētu palielināt uzņēmuma konkurētspēju. Apkopojot Latvijas eksportētājuzņēmumu viedokli par savām konkurētspējīgajām priekšrocībām, redzams, ka tuvākā nākotnē Latvijas uzņēmumu eksportspēju noteiks iegūto konkurētspējīgo priekšrocību efektīva izmantošana. Latvijas uzņēmēju starptautisko konkurētspēju sekmēs proaktīvs mārketings, augsts darba ražīgums, ko nodrošinās augsti kvalificēts darbaspēks, modernas iekārtas un inovācijas, kā arī sistēmiska pieeja kvalitātes nodrošināšanā.


Atslēgas vārdi
product competitiveness, competitiveness policy, trade company

Kusins, J., Magidenko, A. Produkcijas konkurētspējas politika tirdzniecības uzņēmumos Latvijā. Ekonomiskie pētījumi uzņēmējdarbībā. Nr.8, 2010, 117.-124.lpp. ISSN 1691-0737.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196