Raksts veltīts produkcijas konkurētspējas politikas izzināšanai tirdzniecības uzņēmumos Latvijā. Rakstā ir aplūkoti galvenie faktori, kas kavē uzņēmumu produkcijas konkurētspēju, kā arī eksportu. Apskatīts arī M. Portera piecu spēku modelis, kas paredzēts uzņēmumu preču konkurētspējas noteikšanai, kura analīzes rezultātā var noteikt stratēģiju, uz kuras pamata jābalstās uzņēmuma turpmākai darbībai, lai vēl vairāk spētu palielināt uzņēmuma konkurētspēju. Apkopojot Latvijas eksportētājuzņēmumu viedokli par savām konkurētspējīgajām priekšrocībām, redzams, ka tuvākā nākotnē Latvijas uzņēmumu eksportspēju noteiks iegūto konkurētspējīgo priekšrocību efektīva izmantošana. Latvijas uzņēmēju starptautisko konkurētspēju sekmēs proaktīvs mārketings, augsts darba ražīgums, ko nodrošinās augsti kvalificēts darbaspēks, modernas iekārtas un inovācijas, kā arī sistēmiska pieeja kvalitātes nodrošināšanā.