Tirdzniecības uzņēmumu attīstības stratēgija Latvijā
2010
Zanna Romanenko, Anatolijs Magidenko

Mūsdienu ekonomiskajā situācijā, kad mazumtirdzniecības apgrozījums un iedzīvotāju pirktspēja Latvijā samazinās, ikvienam tirdzniecības uzņēmumam ir jāspēj noturēties tirgū. Tirdzniecības uzņēmumu attīstības veicināšanai ir svarīgi noteikt mērķtirgu, pastāvīgi analizēt, novērtēt konkurentus un viņu rīcību, preču piegādātājus, analizēt, mainīt vai atjaunot sortimentu, sekot līdzi vidē un nozarē notiekošajām izmaiņām utt. Ja uzņēmējs spēj efektīvi organizēt uzņēmuma darbību, veicot nozares un vides izpēti, uzņēmumam būs nodrošināta uzņēmuma ilgstoša dzīvotspēja. Autoru izstrādātais tirdzniecības uzņēmumu attīstības stratēģijas noteikšanas modelis ļauj ne tikai noteikt uzņēmuma attīstības stratēģiju, bet arī noteikt uzņēmuma vājās un stiprās puses, iespējas un draudus, un novērtēt uzņēmuma organizatorisko procesu efektivitāti. Autori secinājuši, ka attīstības stratēģijas noteikšanas modeļa izmantošanas rezultātā uzņēmums noteikti gūs ekonomisko efektu, ko pierāda modeļa aprobācija suņu apģērbu un aksesuāru mazumtirdzniecības uzņēmumā.


Atslēgas vārdi
Retail trade, the company's development strategy, business organization optimization, competitor assessment, partner evaluation, pricing policies, product portfolio assessment

Romanenko, Z., Magidenko, A. Tirdzniecības uzņēmumu attīstības stratēgija Latvijā. Ekonomiskie pētījumi uzņēmējdarbībā. Nr.8, 2010, 168.-180.lpp. ISSN 1691-0737.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196