Latvijas tūrisma attīstības politikas izstrāde
2010
Anatolijs Magidenko, Inga Vasiļjeva

Ja par Latvijas valsts tautsaimniecības tālākas attīstības stratēģisko mērķi tiek definēta sekmīga iekļaušanās Eiropas Savienības saimnieciskajās struktūrās un attīstītāko Eiropas valstu ekonomiskā līmeņa iespējami drīzāka sasniegšana, valsts tautsaimniecībai ir intensīvi jāattīstās visās iespējami perspektīvākajās nozarēs. Viena no daudzsološākajām uzņēmējdarbības nozarēm Latvijas apstākļos ir tūrisms. Tūrisms, tāpat kā citas tautsaimniecības nozares, pasaules kontekstā ir sasniedzis tādu attīstības pakāpi, kad tālākas izaugsmes iespējas ir saistāmas tikai ar ilgtspējas nosacījumu ievērošanu. No vienas puses, tā ir diktēta nepieciešamība saistībā ar pasaules saglabāšanu nākošām paaudzēm, bet, no otras puses, ar ierobežotiem resursiem un ar modernās ekonomikas teoriju efektīvu īstenošanu. Brīvā tirgus apstākļos ilgtspējīgas saimniekošanas modeli ir iespējams īstenot tikai ar valsts institūciju mērķtiecīgu darbību un visu sabiedrības slāņu aktīvu līdzdalību. Tūristu ieinteresētību mazina arī apstāklis, ka tūrisma produkts var būt nepietiekami kvalitatīvs un lēts. Tāpēc aģentūrām jāmēģina samazināt izmaksas, lai varētu samazināt pakalpojumu cenu, nesamazinot kvalitāti. Tika izstrādāts tūrisma attīstības modelis, kas ļauj attīstīt faktorus, kas ietekmē tūrisma nozares attīstību.


Atslēgas vārdi
Tourism industry, tourism industry development, tourism business optimization

Magidenko, A., Vasiļjeva, I. Latvijas tūrisma attīstības politikas izstrāde. Ekonomiskie pētījumi uzņēmējdarbībā. Nr.8, 2010, 168.-180.lpp. ISSN 1691-0737.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196