Modeļu kopa adaptīvās datorizētās mācīšanās pārvaldībai
2011
Jekaterina Bule

Aizstāvēšana
13.06.2011. 12:00, DITF, Meža 1/3, 202.

Zinātniskais vadītājs
Larisa Zaiceva

Recenzenti
Leonīds Novickis, Boriss Mišņevs, Demetrios Sampson

Promocijas darbs veltīts adaptīvu datorizētās mācīšanās sistēmu izpētei un analīzei, kā arī to projektēšanas un izveides vispārīgo principu izstrādei, balstoties uz studenta modeli un adaptīvās mācīšanās organizēšanas metodēm. Galvenā uzmanība pievērsta šādu uzdevumu risināšanai: datorizētās mācīšanas sistēmu un adaptācijas metožu pētīšana; balstoties uz mācīšanas procesa analīzi, modeļu kopas noteikšana, kura ir nepieciešama adaptīvā dialoga nodrošināšanai starp studentu un mācīšanas sistēmu; mācību vielas modeļa izstrāde, ievērojot mācību objektu atkārtotās lietošanas iespējas; eksperta modeļa sastādīšana programmēšanas inženiera specialitātei; studenta modeļa izstrāde, kas ļauj nodrošināt dažādus adaptivitātes līmeņus; adaptivitātes un adaptējamības problēmas pētīšana; adaptīvās mācīšanās algoritma izstrāde; adaptīvā e-mācīšanās kursa izveide un tā lietošanas efektivitātes novērtēšana. Promocijas darbs sastāv no piecām nodaļām un nobeiguma. Pirmajā nodaļā (ievads) aprakstīta tēmas aktualitāte, formulēts darba mērķis un uzdevumi. Otrajā nodaļā izpētīts datorizētās mācīšanās process, dota datorizētās mācīšanās sistēmu klasifikācija pēc vairākiem kritērijiem, kā arī izskatīts datorizētās mācīšanās modelis. Trešā nodaļa satur datorizētās mācīšanās sistēmu modeļu pētījumu rezultātus: parādīta modeļu savstarpējā mijiedarbība, izskatīti priekšmeta modeļu attēlošanas veidi, izstrādāti mācību objektu modeļi, izveidots eksperta modelis programmēšanas inženierim, dota studenta modeļu klasifikācija un apraksti, kā arī izveidots studenta modelis adaptīvai mācīšanai. Ceturtā nodaļa veltīta adaptīvās e-kursa mācīšanās metožu izpētei, ir izskatīti e-kursa mācīšanās pamatprincipi, aprakstītas adaptivitātes un adaptējamības nodrošināšanas problēmas, dots adaptīvās e-kursa mācīšanās algoritms, kas balstās uz studenta modeli. Piektajā nodaļā ir parādīta adaptīvo e-mācīšanās kursu izstrāde un to lietošana mācību procesā, kā arī novērtēta e-kursu lietošanas efektivitāte, izmantojot divas matemātiskās statistikas metodes, un ievērojot studentu aptaujas rezultātus. Darbā: 197 lpp. teksta, 43 attēli, 33 tabulas un 182 bibliogrāfijas avoti.


Atslēgas vārdi
E-learning, e-learning systems, models, adaptivity

Bule, Jekaterina. Modeļu kopa adaptīvās datorizētās mācīšanās pārvaldībai. Promocijas darbs. Rīga: [RTU], 2011. 197 lpp.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196