Zinātniskās darbības atbalsta sistēma
Latviešu English

Publikācija: Krūšturu sortiments Rīgas TC veikalā

Publikācijas veids Publikācija RTU zinātniskajā žurnālā
Pamatdarbībai piesaistītais finansējums Nav zināms
Aizstāvēšana: ,
Publikācijas valoda Latviešu (lv)
Nosaukums oriģinālvalodā Krūšturu sortiments Rīgas TC veikalā
Nosaukums angļu valodā Case Study of an Assortment of Bras within a Store in Riga
Pētniecības nozare 2. Inženierzinātnes un tehnoloģijas
Pētniecības apakšnozare 2.5. Materiālzinātne
Autori Ivars Krieviņš
Natalja Dakša
Atslēgas vārdi brassier, assortment, price, size, sale
Anotācija Lai noskaidrotu atšķirības starp preču iepircēju un patērētāju preferencēm, apkopotas ziņas par 24608 krūšturu sortimentu, kuru vienā no Rīgas tirdzniecības centru veikaliem tirgoja laikposmā no 2005.gadā augusta līdz 2007.gada jūlijam. Šajā nolūkā salīdzināti šaurāk variējošie iepirkumu apjomi ar plašāk variējošajiem to realizācijas tempiem šādos grupālā sortimenta skatījumos: ražotājfirmas zīmoli, vairumcenu līmeņi, augumlielumi un krūšturu fasonīpatnības. Starp krūšturu cenām un to noieta ātrumu nebija konstatējama vērā ņemama korelācija. Šādos apstākļos interesi izraisīja fasonīpatnību ietekme uz krūšturu noieta ātrumu, kas ļāva atklāt dažas iepirkumu struktūras neatbilstības patērētāju pieprasījumam, īpaši koloristikas pasūtījumu ziņā. Iepircēji priekšroku dod krūšturiem, kas darināti no lielākoties baltām un melnām mežģīnēm (48%), kuras savukārt gatavotas no neilona un elastāna šķiedru maisījuma (67%); tiem ir divdaļīgas (62%) bļodiņas ar stiegrojumu un ieliktņu polsterējumu (70%) un šauras lences (86%). Veiktas arī 90 krūšturu lejasmalas garumu un to marķējuma atbilstības pārbaudes. Ražotāju marķējumam neatbilst aptuveni puse pārbaudīto krūšturu, jo lejasmalas novirzes pārsniedza pienācīgās precizitātes pielaižu robežas.
Anotācija angļu valodā An assortment of 24608 bras sold at a Riga store during 2 years (from August 2005 until July 2007) is described with a view to find out differences in buyers` and consumers` preferences. Every stock keeping unit has been recorded into database by a set of characteristics including suppliers’ brand, retail price, size, several style attributes etc. On the whole moderate varying retail prices (average =8 LVL, variation v=31%) do not correlate with highly varying selling rates (v=170%). There are found differences between sale amount and selling rates within brand, colour and style preferences. The most preferred prototypes of bra style are made from nylon and elastane mixture fibres (67%) fabricated into laces (48%), mostly in white and black, being made-up with wired and padded (70%) bipartite cups (62%) and with narrow straps (86%). There have been studied deviations between under-bust size labelling data and that of strained bra measurements. Approximately half of the bras does not fit into their size measurement tolerance limits.
Atsauce Krieviņš, I., Dakša, N. Krūšturu sortiments Rīgas TC veikalā . Materiālzinātne. Tekstila un apģērbu tehnoloģija. Nr.3, 2008, 123.-129.lpp. ISSN 1691-3132.
Pilnais teksts Pilnais teksts
ID 10267