Krūšturu sortiments Rīgas TC veikalā
2008
Ivars Krieviņš, Natalja Dakša

Lai noskaidrotu atšķirības starp preču iepircēju un patērētāju preferencēm, apkopotas ziņas par 24608 krūšturu sortimentu, kuru vienā no Rīgas tirdzniecības centru veikaliem tirgoja laikposmā no 2005.gadā augusta līdz 2007.gada jūlijam. Šajā nolūkā salīdzināti šaurāk variējošie iepirkumu apjomi ar plašāk variējošajiem to realizācijas tempiem šādos grupālā sortimenta skatījumos: ražotājfirmas zīmoli, vairumcenu līmeņi, augumlielumi un krūšturu fasonīpatnības. Starp krūšturu cenām un to noieta ātrumu nebija konstatējama vērā ņemama korelācija. Šādos apstākļos interesi izraisīja fasonīpatnību ietekme uz krūšturu noieta ātrumu, kas ļāva atklāt dažas iepirkumu struktūras neatbilstības patērētāju pieprasījumam, īpaši koloristikas pasūtījumu ziņā. Iepircēji priekšroku dod krūšturiem, kas darināti no lielākoties baltām un melnām mežģīnēm (48%), kuras savukārt gatavotas no neilona un elastāna šķiedru maisījuma (67%); tiem ir divdaļīgas (62%) bļodiņas ar stiegrojumu un ieliktņu polsterējumu (70%) un šauras lences (86%). Veiktas arī 90 krūšturu lejasmalas garumu un to marķējuma atbilstības pārbaudes. Ražotāju marķējumam neatbilst aptuveni puse pārbaudīto krūšturu, jo lejasmalas novirzes pārsniedza pienācīgās precizitātes pielaižu robežas.


Atslēgas vārdi
brassier, assortment, price, size, sale

Krieviņš, I., Dakša, N. Krūšturu sortiments Rīgas TC veikalā . Materiālzinātne. Tekstila un apģērbu tehnoloģija. Nr.3, 2008, 123.-129.lpp. ISSN 1691-3132.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196