Lai pilnveidotu mācību organizācijas darbu muitas darbinieku kvalifikācijas celšanas jomā LR VID (Valsts ieņēmumu dienestā) būtu jāpielāgo mācību kursu izstrādāšanas sistēma – SAT (The Systems Approach to Training), kas nozīmē plānotu un noteiktā sistēmā sakārtotu pieeju mācībām. Mācību kursa izstrādāšanas modelis paredz piecus posmus: prioritāšu noteikšana, mērķa formulēšana un uzdevumu noteikšana, mācību plāna un mācību programmas izstrādāšana, eksperimentālais kurss, mācību plāna un mācību programmas apstiprināšana, mācību procesa norise un mācību novērtēšana. Kā sagatavošanas posmu jāmin problēmas konstatāciju un mācību vajadzību noteikšanu. Vajadzību pēc mācībām nosaka jauno darbinieku pieņemšana darbā, darbinieku pārcelšana citā darba vietā vai amatā, izmaiņas likumdošanā un jaunu tehnoloģiju ieviešana darbā. Rakstā ir attēlota mācību kursa izstrādāšanas sistēma, kas adaptēta Latvijas muitas vajadzībām. Dots ieskats mācību mērķu un mācību uzdevumu aprakstīšanas noteikumos, kā arī secība kādā tiek izstrādāts mācību plāns un mācību programmas.