Elektroniskās vides izmantošana uzņēmējdarbības konkurētspējas palielināšanā
2014
Deniss Ščeulovs, Elīna Gaile-Sarkane

Zinātniskā monogrāfija ir izstrādāta latviešu valodā un sastāv no ievada, satura izklāsta, secinājumiem un priekšlikumiem, bibliogrāfiskā saraksta un pielikumiem. Monogrāfijai ir 143 lappuses, neskaitot pielikumus. Ir iekļauti 27 attēli, 39 tabulas un 12 pielikumi, kas paskaidro un ilustrē pētījuma saturu, ir izmantoti 265 dažādi informācijas avoti, kas iekļauti bibliogrāfiskajā sarakstā. Zinātniskās monogrāfijas pirmajā daļā ir analizēts konkurētspējas jēdziens un definīcijas, apskatīti konkurētspējas līmeņi. Tāpat raksturoti pasaules un Latvijas uzņēmējdarbības attīstības un vēsturiskie aspekti. Apskatīta Latvijas uzņēmējdarbības struktūra, Latvijas ekonomikas pamatu veidojošo spēku — mikro, mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) — konkurētspējas teorētiskie aspekti un Latvijas MVU konkurētspēju ietekmējošie faktori. Otrajā daļā ir veikta elektronisko vidi raksturojošo elementu analīze, kā arī analizētas e-tirgus īpatnības un aprakstīti tā dalībnieki. Tiek aplūkoti elektroniskās vides ārējie un iekšējie faktori, tiek analizēta elektroniskās vides jēdziena būtība un skaidrojumi, veikta jēdziena leksikogrāfiskā analīze. Šajā daļā tiek raksturoti Latvijas e-tirgus dalībnieki, to paradumi un uzvedības aspekti, tiek pētīti komunikācijas procesa elementi e-vidē. Ir aprakstīti e-apmācību veidi un iespējas, kā arī to izmantošana uzņēmējdarbības vajadzībām. Tiek apskatīti tehnoloģiju adaptācijas aspekti uzņēmumos. Ir veikts arī elektroniskās vides elementu proporcionāls sadalījums, lai padziļināti analizētu e-vides rīkus, kurus izmanto un varētu izmantot uzņēmumi. Trešajā daļā apkopoti un analizēti pētījuma par e-vides rīku izmantošanu Latvijas MVU uzņēmējdarbības vajadzībām rezultāti. Ir atrasti faktori, kas nosaka e-vides rīku izmantošanu uzņēmējdarbībā. Iegūtie pētījuma rezultāti kalpo par pamatu metodikas izstrādāšanai. Ceturtajā daļā ir izstrādāta metodika, ar kuras palīdzību uzņēmumi var palielināt savu konkurētspēju, izmantojot elektronisko vidi.


Atslēgas vārdi
E-environment, entrepreneurship, SMEs
DOI
10.7250/9789934106309

Ščeulovs, D., Gaile-Sarkane, E. Elektroniskās vides izmantošana uzņēmējdarbības konkurētspējas palielināšanā. Rīga: RTU Izdevniecība, 2014. 197 lpp. ISBN 978-9934-10-630-9. Pieejams: doi:10.7250/9789934106309

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196