Dzelzceļa vagonu cisternu balsta fasonķepu formas optimizācija
2015
Aleksandrs Januševskis, Anatolijs Meļņikovs, Aleksandrs Boiko

Šajā darbā ilustrēta autoru piedāvātā formas optimizācijas metodika reālu industriālo objektu – dzelzceļa vagonu cisternu balsta fasonķepu – formas iegūšanai, kas būtiski samazina spriegumu koncentrāciju cisternu stiprināšanas apgabalos. Kā liecina statistiskie dati, plaisu veidošanās tieši šajos apgabalos ir biežākais vagonu cisternu bojājumu iemesls. Formas optimizācijas metodika balstās uz CAD/CAE, eksperimentu plānošanas, aproksimācijas un optimizācijas programmatūru izmantošanu. Fasonķepu forma tiek uzdota ar splaina līkņu atbalsta punktu koordinātām, kas tālāk kalpo par optimizācijas parametriem. Optimizējot pilno GEM modeļu vietā tiek izmantoti augstvērtīgi objekta – cisternvagonu – metamodeļi lokālo polinomiālo aproksimāciju veidā, kas ievērojami samazina skaitļošanas darbietilpību. Darbā dotas konkrētas rekomendācijas fasonķepu formas izveidei.


Atslēgas vārdi
barrel support, railway tank wagon, experiment design and analysis, shape optimization

Januševskis, A., Meļņikovs, A., Boiko, A. Dzelzceļa vagonu cisternu balsta fasonķepu formas optimizācija. Mehānika. Nr.36, 2015, 45.-49.lpp. ISSN 1407-8015. e-ISSN 2255-8721.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196