Šajā darbā ilustrēta autoru piedāvātā formas optimizācijas metodika reālu industriālo objektu – dzelzceļa vagonu cisternu balsta fasonķepu – formas iegūšanai, kas būtiski samazina spriegumu koncentrāciju cisternu stiprināšanas apgabalos. Kā liecina statistiskie dati, plaisu veidošanās tieši šajos apgabalos ir biežākais vagonu cisternu bojājumu iemesls. Formas optimizācijas metodika balstās uz CAD/CAE, eksperimentu plānošanas, aproksimācijas un optimizācijas programmatūru izmantošanu. Fasonķepu forma tiek uzdota ar splaina līkņu atbalsta punktu koordinātām, kas tālāk kalpo par optimizācijas parametriem. Optimizējot pilno GEM modeļu vietā tiek izmantoti augstvērtīgi objekta – cisternvagonu – metamodeļi lokālo polinomiālo aproksimāciju veidā, kas ievērojami samazina skaitļošanas darbietilpību. Darbā dotas konkrētas rekomendācijas fasonķepu formas izveidei.