Skolēnu zināšanas par sporta traumām un to profilaksi
2015
Juris Porozovs

Lai veicinātu skolēnu interesi par sportu, sporta stundas jāpadara interesantas, bet drošas. Darba mērķis bija noskaidrot skolēnu informētību par drošību sporta stundās, iespējamām traumām sporta stundās un citiem, ar sporta stundu organizāciju saistītiem jautājumiem, kā arī sporta skolotāju viedokli par sporta stundu organizāciju skolā, sporta traumām un problēmām, ar kurām skolotājiem jāsastopas sporta stundās. Tika anketēti Rīgas skolu vienpadsmito un divpadsmito klašu skolēnu un tika organizētas intervijas ar sporta skolotājām. Vairums skolēnu uzskata, ka skolā netiek sniegta pietiekama informācija par drošības tehnikas ievērošanu sporta stundās, sporta traumām un pirmās palīdzības sniegšanu traumu gadījumos. Skolēni ir ieinteresēti apgūt dažādus sporta veidus un arī sporta teoriju. Skolotājas uzskata, ka nopietnas problēmas, vadot sporta stundas, ir skolēnu slinkums, nedisciplinētība, liels skolēnu skaits klasēs un skolēnu vāja vispārējā fiziskā sagatavotība.


Atslēgas vārdi
students, injuries, sports lessons, first-aid skills, sports theory

Porozovs, J. Skolēnu zināšanas par sporta traumām un to profilaksi. Humanitārās un sociālās zinātnes. Nr.25, 2015, 45.-51.lpp. ISSN 1407-9291. e-ISSN 2255-8543.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196