Raksta mērķis ir atklāt tās autiskā spektra traucējumu pazīmes, kas ļauj skolēniem iekļauties vispārizglītojošā programmā. Rakstā analizētas autisma pazīmes, noskaidroti dažādi klasifikācijas kritēriji un piedāvāti autisma veidu raksturojumi. Tika konstatēts, ka no autiskā spektra traucējumiem tikai Aspergera sindroms un augsti funkcionējošs autisms ir diagnozes, ar kurām bērni var integrēties un iekļauties vispārizglītojošā skolā, savukārt noteikta pedagoģisko darbību sistēma ļauj veiksmīgi mācīties kopā gan bērniem ar šīm diagnozēm, gan bērniem bez diagnozes un sasniegt pedagoģiskos mērķus. Teorijas aprobācijai izmantota case study metode, ar mērķi konstatēt autiska spektra traucējumu pazīmes un konkrētus pedagoģiskos līdzekļus, kas veicina iekļaušanos un integrāciju.