Raksta aktualitāti nosaka pretruna starp nevienlīdzīgo tehnoloģiju attīstības ātrumu un izglītības sistēmas sastingumu un konservatīvismu, kas tieši ietekmē pedagoģisko procesu un rezultātu, kā rezultātā tas atpaliek no sabiedrības un tehnoloģiju attīstības. Kā sekas šai pretrunai ir izglītības sistēmas aizvien pieaugoša birokratizācija un mācīšanās sasniegumu pasliktināšanās. Lai šo pretrunu risinātu, nepietiek ar tehnoloģiskām inovācijām. Nepieciešamas pārmaiņas cilvēka prāta attīstībā, pedagoģiskajā darbībā un sabiedrībā kopumā, lai šo pretrunu mazinātu. Rakstā analizētas pedagoģiskās darbības inovācijas - skolotāju savstarpējā mācīšanās, pedagoģiskās sadarbības modelis, E.Blūma skolas mācību sistēma un tās organizācija, vecāku biedrību dibināto skolu koncepcija un tās realizācija un šo inovāciju ieviešana skolās. Aprakstīti seši minēto pedagoģisko inovāciju realizācijas piemēri, izmantojot case study metodi, lai atklātu pedagoģisko inovāciju produktivitāti.