Ņemot vērā skolu absolventu matemātikas sagatavošanas kvalitātes pazemināšanas noturīgu tendenci, neattīstītas prasmes patstāvīgi strādāt, apmācības kvalitātes paaugstinājumu iespējams sasniegt tikai uz jaunu formu un mācību procesa un materiāla strukturēšanas organizācijas metožu rēķina. Nepieciešams konkrēti noformulēt augstākās matemātikas kursu programmu mērķus, ņemot vērā studentu sagatavotības atšķirīgu līmeni, dažādot pasniegšanas metodes un akcentēt apgūstamā teorētiskā materiāla saikni ar praktisko pielietojumu. Matemātikas pasniegšanas tālāka pilnveidošana inženieru izglītībā ir saistīta ar integrāciju Boloņas procesā: pāreja uz divlīmeņu apmācības sistēmu, apmācības programmu individualizācija. Matemātikas studiju programmas pilnveide ietver sevī esošās programmas apjoma, satura un iegūstamo kompetenču izvērtēšanu. Matemātikas studiju programmas un didaktika jāpilnveido, balstoties uz informācijas un komunikācijas tehnoloģiju, veltot lielāku vērību matemātikas pielietojumam, izveidojot uz modernām tehnoloģijām balstītus mācību materiālus un nodrošinot to pieeju internetā. Tiek plānota e-apmācības attīstība, kā arī datoru matemātisko sistēmu izmantošana mācību procesā.