Evaluation of the e-Learning Applications and Systems
2007
Leonīds Novickis, Tatjana Rikure

Elektronisko apmācību lietojumu un sistēmu izstrādes nozare pašlaik ļoti ātri attīstās un paplašinās. Viens no svarīgākiem aspektiem elektronisko apmācību sistēmu izstrādē ir noteikt vai izstrādātās sistēmas kvalitāte atbilst pedagoģiski pamatotai un finansiāli rentablai sistēmai. Rakstā ir apskatītas vairākās kvalitātes novērtēšanas metodoloģijas un pieejas, kuru realizēšanai tiek izmantoti kvalitatīvie un kvantitatīvie kritēriji. Ir doti autoru komentāri šo pieeju iespējamai lietošanai e-apmācības sistēmu kvalitātes novērtēšanai. Kvalitātes novērtēšanas metodoloģijas un pieejas ir apskatītas UNITE projekta ietvaros, kas ir Eiropas Komisijas 6.ietvarprogrammas „STREP” tipa projekts. UNITE projekta ietvaros ir plānots izstrādāt un ieviest tehnoloģisko platformu, kas tiks papildināta ar pedagoģisko saturu ar nolūku veidot un izstrādāt augstas kvalitātes e-apmācības saturu vidusskolas skolnieku apmācībai. Lietišķo datorsistēmu programmatūras (LDP) profesoru grupa ir UNITE projekta partneris, kurš ir iesaistīts kvalitātes novērtēšanas metodoloģijas izstrādes un ieviešanas posmos, un kura galvenie pienākumi iekļauj: 1) kvantitatīvās validācijas metodoloģijas izstrāde; 2) validācijas aktivitāšu vadība Latvijas vidusskolās.


Atslēgas vārdi
Quality, assessment, evaluation, validation, e-learning, UNITE project

Novickis, L., Rikure, T. Evaluation of the e-Learning Applications and Systems . Lietišķās datorsistēmas. Nr.30, 2007, 104.-113.lpp. ISSN 1407-7493.

Publikācijas valoda
English (en)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196