Šis Darbs ir veltīts transportlīdzekļu bateriju un to pārvaldības sistēmu izpētei un izstrādei. Attīstoties bateriju tehnoloģijai, aizvien populārāki kļūst individuālās mobilitātes transportlīdzekļi. Šī darba ietvaros tika izveidotas trīs bateriju sistēmas: divas individuālās mobilitātes transportlīdzekļiem un viena stacionārajai enerģijas uzkrāšanai. Lai sasniegtu rezultātus, Darba ietvaros tika analizētas esošās transportlīdzekļu bateriju sistēmas, kā arī pati litija jonu bateriju tehnoloģija. Tika veikta bateriju elementu balansēšanas metožu izpēte, balstoties uz kuru, tika izveidota šo metožu klasifikācija. Izmantojot apgūtās bateriju balansēšanas metodes, tika analizētas, praktiski izveidotas un pārbaudītas divas metožu realizācijas: šuntējošā rezistora balansēšanas metode un vairāku sekundāro tinumu transformatora balansēšanas metode. Abas metodes tika apvienotas vienā jaunā jauktā divpakāpju balansēšanas-lādēšanas risinājumā, kurš pie labvēlīgiem apstākļiem ir spējīgs uzlabot vispārējo baterija balansēšanas veiktspēju attiecībā pret vienkāršu šuntējošā rezistora balansēšanu. Izveidotie balansēšanas risinājumi tika pielietoti litija jonu bateriju darbināšanai, gan pētniecības projektu, gan mācību procesa ietvaros.