Par pretkrīzes vadīšanas pamatproblēmu mūsdienīgos apstākļos uzskata to principu neviennozīmīgu traktēšanu. Principu skaidra formulēšana un noteikšana ļauj izbeigt daudz problēmu, kas lielā mērā bremzē uzņēmuma pilnvērtīgo attīstību. Dažādi autori uzskata, ka pretkrīzes vadīšana un krīzes pārvarēšanas vadīšana tie ir vienas kārtas jēdzieni, kas pēc būtības neatšķiras. Krīzes pārvarēšanas vadīšanas galvenais trūkums – ierobežota pielietošana, ka arī trūkst operativitātes. Bet ja uzņēmums grib kaut ko izmainīt un tiešam ātri pārvarēt krīzi, tad vajadzīga cita vadīšana, t.i. pretkrīzes, tiešāk - paplašināta krīzes pārvarēšanas vadīšana. To var paplašināt ar jauniem principiem. Pretkrīzes vadīšanas principi, galvenokārt, pamatojas uz laika jēdzienu., tie ir nozīmīgākie un izmantojot tos uzņēmumam ir lielākā varbūtība pārvarēt krīzi. Tātad, lai sasniegtu panākumus biznesā, nepieciešams pilnā mērā izmantot pretkrīzes vadīšanas iespējas. Vadīšana krīzes apstākļos – tā ir atsevišķa vadīšanas daļa, kuru nepieciešams izpētīt, fiksējot likumsakarības, balstoties uz konstatētājiem principiem. Pretkrīzes vadīšanas principi vislabāk apraksta tādu vadīšanu, kas var reāli palīdzēt uzņēmumam pāriet jaunā attīstības posmā.