Problems of Business Expansion in Small Countries
2008
Olga Starčenkova, Elīna Gaile-Sarkane

Mazo valstu specifiskā īpatnība – ierobežots tirgus, kas tur uzņēmumus sīvas konkurences uzliktajos rāmjos ar strikti noteiktu pieprasījumu. Līdz ar to, mazajām valstīm ir jāliek lielāks uzsvars uz starptautisko tirdzniecību un ārējām investīcijām. Tajā pat laikā, atvērtas robežas nozīmē ne tikai pievilcīgas iespējas citās valstīs, bet arī jaunu konkurentu ienākšanu vietējā tirgū. Valdības nevar nosargāt savu valstu iekšējos tirgus, īstenojot protekcionisma pasākumus, kas ir pretrunā ar ES principiem. Vienīgais veids, kā uzņēmēji var cīnīties ar ārējo spiedienu – pašiem būt aktīviem un paplašināt darbību uz citām valstīm. Galvenais iemesls kāpēc uzņēmumi nevēlas paplašināties uz ārvalstīm ir informācijas trūkums un bailes piedzīvot tirdzniecības barjeras. Kā risinājumu šai problēmai, autori izvirza priekšlikumu Latvijā izveidot vienotu interaktīvo portālu, kas nodrošinās augstas kvalitātes valsts institūciju un nevalstiskā sektora atbalsta pakalpojumus, kuru mērķis ir veicināt biznesa paplašināšanos mazajās valstīs.


Atslēgas vārdi
business expansion, small countries, internal market, cross-border operation, information

Starčenkova, O., Gaile-Sarkane, E. Problems of Business Expansion in Small Countries. Uzņēmējdarbība un vadīšana. Nr.16, 2008, 116.-122.lpp. ISSN 1407-7337.

Publikācijas valoda
English (en)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196