Sociālie interneta tīkli un portāli - uzņēmējdarbības instruments
2009
Deniss Ščeulovs, Elīna Gaile-Sarkane

Darbā autori analizē sociālo interneta tīklu fenomenu. To paradīšanas iemeslu no mārketinga un socioloģijas teoriju viedokļa, kā arī sociālo tīklu nozīmi e-mārketingā. Galvenās problēmas ar ko saskārās sociālo interneta portālu veidotāji un lietotāji. Autori piedāvā savu izstrādāto sociālo portālu klasifikāciju. Darbā tiek aplūkotas teorētiskās zināšanas par sociāliem portāliem, kas ir portālu dalībnieki un lietotāji, kādas iespējas tiem piedāvā sociālie interneta portāli. Darbā autori pēta sociālo interneta portālu izmantošanas iespējas no uzņēmēju puses – kādus labumus tie var iegūt no sociālo tīklu izmantošanas un darbojoties tajos. Autori analizē sociālo interneta tīklu ietekmi uz dažādām uzņēmējdarbības aktivitātēm, tajā skaitā piedāvā uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšanas paņēmienus izmantojot sociālos interneta tīklus. Kā sociālie tīkli ietekmē izmaiņas mārketingā, pārdošanā, ar kādiem riskiem sastopas uzņēmēji izmantojot sociālos tīklus, kā arī kādas perspektīvas ir uzņēmumiem sadarbojoties ar tīkliem, to dalībniekiem. Pētījuma ietvaros autori analizē sociālā interneta portāla www.twitter.com izmantošanas iespējas un piemērus. Autori uzskatāmi parāda, kāda ir sociālo interneta portālu nozīme mārketingā un uzņēmējdarbībā. Apkopojot, autori secina, ka interneta sociālie tīkli ir svarīgs instruments uzņēmējdarbībai elektroniskajā vidē. Autori uzsver, ka lietderīgi izmantojot iespējas, ko uzņēmējs var iegūt no sadarbības ar sociāliem interneta tīkliem, var paaugstināt uzņēmuma konkurētspēju – paplašināt pārdošanas kanālus un tirgu, palielināt pārdošanas apjomus, kā arī aprobēt un piedāvāt tirgum jaunus vai modificētus produktus un pakalpojumus. Uzņēmumi var analizēt un precīzi segmentēt mērķa auditoriju, veikt dažādas mārketinga aktivitātes, uzsākt vai attīstīt e-komerciju utt.


Atslēgas vārdi
elektroniskais mārketings, sociālie portāli, sociālie tīkli, klasifikācija, konkurētspēja

Ščeulovs, D., Gaile-Sarkane, E. Sociālie interneta tīkli un portāli - uzņēmējdarbības instruments. Ekonomika un uzņēmējdarbiba. Nr.19, 2009, 118.-126.lpp. ISSN 1407-7337.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196