Autotransporta līdzekļu garu sastāvu iespējamās izmantošanas analīze dalāmu kravu pārvadājumiem
2010
Aivis Grīslis

Aizstāvēšana
29.12.2010. 14:30, Transporta un mašīnzinību fakultāte, Transportmašīnu tehnoloģiju institūts, Rīga, Lomonosova iela 1, V korpuss, 218. auditorija

Zinātniskais vadītājs
Gundars Liberts

Recenzenti
Juris Rihards Naudžuns, Māris Ķirsis, Jonas Sapragonas, Konstantins Didenko

Promocijas darbs „Autotransporta līdzekļu garu sastāvu iespējamās izmantošanas analīze dalāmu kravu pārvadājumiem” ir izstrādāts ar mērķi analizēt autotransporta līdzekļu garu sastāvu iespējamās izmantošanas dalāmu kravu pārvadājumos prognozēto ietekmi uz ceļu satiksmes drošību un autopārvadājumu efektivitāti. Par pētījumu objektu izvēlēti autotransporta līdzekļu gari sastāvi (ATLGS), kas atbilst Eiropas Modulārās Sistēmas (European Modular System) koncepcijai un ir atļauti atsevišķās Eiropas Savienības dalībvalstīs. Promocijas darbā izstrādāta detalizēta autotransporta līdzekļu garu sastāvu klasifikācija, analizēta attiecīgās jomas Eiropas Savienības, Latvijas Republikas un citu Dalībvalstu nacionālā likumdošana, noteikts prognozējamais autotransporta līdzekļu garu sastāvu izmantošanas apjoms Latvijas Republikā, izstrādāts simulāciju modelis autopārvadājumu uzņēmējdarbības projektu analīzes veikšanai, noteikts iespējamais Latvijas autopārvadājumu uzņēmumu ieguvums, pārvadājumu operāciju nodrošināšanai tipveida autotransporta līdzekļu sastāvus (Eiropas Savienībā plaši izmantotie automobilis-vilcējs ar puspiekabi un kravas automobilis ar piekabi) aizstājot ar ATLGS, veikta autopārvadājumu uzņēmumu realizētu autopārvadājumu projektu efektivitātes rādītāju salīdzinošā analīze (projektus realizējot ar tipveida ATLS un ATLGS), analizēti autotransporta līdzekļu garu sastāvu manevrējamības parametri un noteiktas ATLGS iespējas pilnvērtīgi izmantot esošo ceļu infrastruktūru, veikti teorētiski ATLGS apdzīšanas manevru parametru aprēķini, kas salīdzināti ar eksperimentāliem ceļu mērījumu rezultātiem, izstrādāts matemātiskās modelēšanas modelis un skaitliski novērtēta autotransporta līdzekļu plūsmas parametru un divjoslu vienas brauktuves autoceļu ģeometrisko parametru ietekme uz ceļu satiksmes negadījumu rašanos, kuros ir iesaistīta viena kravas autotransporta vienība.


Atslēgas vārdi
Long combination vehicles (LCVs), effectiveness analysis of road haulage projects, mathematical models, maneuverability of the LCVs, overtaking maneuvers, causes of truck accidents

Grīslis, Aivis. Autotransporta līdzekļu garu sastāvu iespējamās izmantošanas analīze dalāmu kravu pārvadājumiem. Promocijas darbs. Rīga: [RTU], 2010. 184 lpp.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196