Tendence, kad uzņēmumi un patērētāji izmanto vienlaicīgi abus tirgus – tradicionālo un elektronisko – pašreiz strauji attīstās visā pasaulē. Tehnoloģiju izmantošanas rezultātā uzņēmumu mārketinga, pārdošanas, vadības un citos ikdienas procesos elektroniskā tirgus nozīme pieaug. Lai veiksmīgi darbotos elektroniskajā tirgū, uzņēmumiem ir jānosaka mārketinga kompleksa elementus, kas paredzēti tieši šim tirgum. Raksta mērķis ir noteikt un klasificēt faktorus, kas ietekmē mārketinga kompleksa elementus elektroniskajā vidē un to atšķirības. Turklāt autori klasificēs mārketinga kompleksa elementus e-vidē un analizēs uzņēmējdarbības vidi. Autori savā pētījumā izmanto dažādas kvalitatīvas un kvantitatīvas metodes: aptaujas, grupēšanas analīzes, statistiskās un citas metodes. Pētījuma teorētisko un metodoloģisko bāzi veido zinātniskie pētījumi un publikācijas, publikācijas plašsaziņas līdzekļos un profesionālajā literatūrā. Tiek izmantota arī statistiskā informācija no valsts iestādēm, kā arī informācija, ko autori savākuši pētījumu laikā.