Viens no galvenajiem nosacījumiem ekonomiskai attīstībai ir efektīva Latvijas banku sistēma, lai komercbankas spētu nodrošināt finanšu stabilitāti, viens no nozīmīgākajiem rādītājiem ir bankas kapitāla pietiekamība, kas sevī ietver arī jēdzienu „klientu kapitāls”. Neskatoties uz to kādas jaunas tehnoloģijas vai jaunus produktus bankas piedāvā saviem klientiem, tām neizdosies noturēt esošos un piesaistīt jaunus klientus, ja kā viena no galvenajām prioritātēm netiks izvirzīta savstarpējās attiecības. Jo bankas klienti savā veidā ir visvērtīgākie aktīvi, kuri netiek atspoguļoti kopējā bilancē. Līdz ar to katrai bankai ir jāiemācās piesaistīt savus klientus tā, lai tos nespētu pārvilināt konkurenti. Tāpēc svarīgi ir izveidot ciešu kontaktu arī ar klientiem, kuri reti ierodas bankā un savu finanšu darbību galvenokārt veic caur attālināto norēķinu sistēmu. Kā arī klientu attiecību veidošanā ir jāiesaistās ne tikai bankas operāciju veicējiem, bet arī augstākajam vadības līmenim. Komercbankām ir jāizprot un jāpārzina savu klientu vēlmes, kā arī nepārtraukti jāseko to izmaiņām. Lai bankas spētu nodrošināt klientu lojalitāti savai bankai un līdz ar to klientu kapitāla neaizplūšanu, tika izvirzīti vairāki integrētā intelektuālā kapitāla nosacījumi, kuri ļāva noskaidrot no kādiem komponentiem sastāv klientu kapitāls.