Bankas vērtības pārvaldības pilnveidošanas virzieni
2012
Jeļena Titko

Aizstāvēšana
17.09.2012. 13:00, IEVF, Meža 1/7, 309. telpa

Zinātniskais vadītājs
Nataļja Lāce

Recenzenti
Remigijs Počs, Tatjana Polajeva, Andrejs Čirjevskis

Balstoties uz mūsdienu ekonomikas teoriju, jebkura uzņēmuma, ieskaitot arī bankas, galvenajam mērķim ir jābūt akcionāru vērtības maksimizēšanai. Promocijas darba mērķis ir, balstoties uz Latvijas komercbanku darbības analīzes un bankas vērtības koncepcijas izpētes rezultātiem, izstrādāt alternatīvu modeli bankas vērtības noteikšanai, kā arī piedāvāt risinājumus bankas vērtības pārvaldības pilnveidošanai tās maksimizēšanas nolūkā. Promocijas darbs satur ievadu, 4 daļas, secinājumus un priekšlikumus, kā arī bibliogrāfisko sarakstu ar 217 literatūras avotiem. Darbā ir ievietoti 67 attēli, 65 tabulas un 17 formulas. Darba apjoms ir 180 lappuses, neskaitot 28 pielikumus. Promocijas darba pirmajā daļā “Bankas vērtības konceptuālais ietvars” darba autore, balstoties uz Latvijas banku sektora attīstības un investīciju pievilcības analīzes rezultātiem, pamato vērtības pārvaldīšanas jautājuma aktualitāti Latvijas banku sfērā. Lai noteiktu bankas vērtību ietekmējošos faktorus, tika veikts pētījums, kura rezultātā tika izstrādāts bankas vērtības koncepcijas modelis. Otrajā daļā „Bankas vērtības noteikšanas īpatnības un problēmas” darba autore apskata bankas vērtības noteikšanas procesa īpatnības un izvērtē esošo uzņēmuma vērtēšanas metožu pielietošanas iespējamību Latvijas banku vērtības noteikšanai. Īpaša uzmanība tika pievērsta pašu kapitāla cenas noteikšanas specifikai Latvijas tirgus apstākļos. Trešajā daļā „Bankas vērtības noteikšanas modelis” ir atspoguļoti divu empīrisko pētījumu rezultāti. Pamatojoties uz Eiropas un Latvijas banku darbību raksturojošo rezultātu analīzi, tika izstrādāti lineārās regresijas modeļi bankas vērtības noteikšanai. Ceturtajā daļā „Bankas vērtības pārvaldības pilnveidošanas izpēte” darba autore veic padziļinātu pētījumu par bankas vērtību ietekmējošiem faktoriem. Daļas ietvaros darba autore piedāvā praktiski pielietojamus instrumentus, ar kuru palīdzību bankas vadītāji var pārvaldīt vērtību un maksimizēt to bankas akcionāru interesēs. Akcents tiek likts uz bankas privāto klientu apmierinātības līmeņa noteikšanas un paaugstināšanas, kā arī bankas darbības rezultātu vērtēšanas sistēmas pilnveidošanas iespējām. Darba noslēgumā ir apkopoti pētījuma rezultātā autores izdarītie galvenie secinājumi un sniegti priekšlikumi par pētījuma tēmas turpmākās attīstības iespējām.


Atslēgas vārdi
Value Management in Banks

Titko, Jeļena. Bankas vērtības pārvaldības pilnveidošanas virzieni. Promocijas darbs. Rīga: [RTU], 2012. 180 lpp.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196