Individualizēta zināšanu vērtēšana datorizētas vērtēšanas sistēmā
2007
Alla Anohina-Naumeca, Anita Lanka

Mūsdienās mainoties izpratnei par mācīšānās procesu, arvien lielāku nozīmi iegūst katra studenta individuālā atbildība pat viņa/viņas mācību rezultātiem. Līdz ar to ir vajadzīgas arī izmaiņas mācībspēku didaktiskā pieejā, kas būtu vērstas uz studentu iesaistīšanu vērtēšanas procesā, individualizējot pašu mācību sasniegumu vērtēšanu. Datorizētie risinājumi var palīdzēt šajā jomā. Dotais raksts apraksta iepriekš izstrādātās jēdzienu tīklos sakņotas zināšanu vērtēšanas sistēmas pilnveidošanas aspektus, kas virzīti uz stduentam dotā uzdevuma grūtības pakāpes maiņu. Ir piedāvātas divas pieejas, kas ļauj precīzāk novērtēt studenta zināšanu līmeni: uzdevuma grūtības pakāpes maiņa, papildus ievietojot jēdzienus, un uzdevuma grūtības pakāpes maiņa, piedāvājot dažāda tipa uzdevumus. Pirmajā pieejā sistēma papildus ievieto jēdzienus jēdzienu tīkla struktūra, kad studenta uzdevums ir aizpildīt skolotāja iepriekš sagatavotu jēdzienu tīkla struktūru ar piedāvātajiem jēdzieniem. Otrā pieeja nodrošina piecus uzdevumus, kas aptver gan jēdzienu tīklu struktūras aizpildīšanas uzdevumus, gan jēdzienu tīklaa izveides uzdevumus, kuri ir sakārtoti diapazonā no vieglākā uz sarežģītāko. Abas pieejas ir detalizēti aprakstītas un attiecīgu jēdzienu tīklos sakņotas zināšanu vērtēšanas sistēmas versiju eksperimentālās pārbaudes rezultāti ir doti


Atslēgas vārdi
paškontrole, zināšanu vērtēšana, individualizēta vērtēšanas sistēma, jēdzienu tīkli, kognitīvas struktūras, metakognīcija
Hipersaite
http://stpk.cs.rtu.lv/sites/all/files/stpk/alla/12.PDF

Anohina-Naumeca, A., Lanka, A. Individualizēta zināšanu vērtēšana datorizētas vērtēšanas sistēmā. Humanitārās un sociālās zinātnes. Nr.12, 2007, 23.-31.lpp. ISSN 1407-9291.

Publikācijas valoda
Latvian (lv)
RTU Zinātniskā bibliotēka.
E-pasts: uzzinas@rtu.lv; Tālr: +371 28399196