Pētījuma mērķis ir analizēt informācijas resursa nozīmi no uzņēmējdarbības viedokļa, aprakstīt tirgus elementus un komponentes, analizēt to mijiedarbību un parādīt informācijas resursa nozīmi uzņēmējdarbības vides attīstībā. Galvenie uzdevumi ir izstrādāt jaunas metodes informācijas resursa novērtēšanā, no kā tieši ir atkarīga preces kvalitāte, ražošanas izmaksas utt. Autori pētījumā izmanto plaši pazīstamas metodes: objektu modelēšanas teorija, struktūrananalīze, finanšu analīze, objektu ekonomiskās pamatošanas metodes, faktoru analīze, ekonomiskās prognozēšanas metodes, ekspertu vērtējuma u.c. metodes. Analīzes rezultātā autori piedāvā jēdzienu kopumu, tostarp sniedz informācijas resursa un informācijas jaudas definīcijas, kā arī nosaka informācijas resursa īpašības, kas ļauj mērķtiecīgi veikt turpmākos pētījumus. Informācijas novērtēšanas ekonomiskās metodes, kas balstītas uz izmaksām ļauj ekonomiski pareizi novērtēt informācijas resursus. Projekta rezultāti tiks izmantoti ne tikai teorētiski, bet arī praktiski, jo sabiedrības locekļi – uzņēmumi un citas tautsaimniecības vai sociāla rakstura struktūras varēs ekonomiski novērtēt informācijas resursu izmantošanas efektivitāti.